tirsdag den 19. november 2013

Ostevoks...

"Vi skal arbejde med ostevoks", sagde Bo. Straks kørte tankerne i mit hovedet - ostevoks?? Er der mon ost i? Har det konsistens af flødeost? Og nej, sådan hang det naturligvis ikke sammen. Ostevoks er den voks man bruger til at forsejle osteblokken med på mejeriet! Nåååhhh...:o)!

Et spændende materiale som jeg slet ikke kendte. Man kan modellere med det eller sætte det sammen i små klatter. Det egner sig ikke til detaljearbejde, men kan give et fint udtryk for i figurens form, dynamik, volumen og rum. Jeg holder meget af den modelleringsmetode som ofte er set i bronzebuster hvor modellingsmaterialet er sat på i små klatter og valgte derfor dette udtryk til min figur. Det gav en lidt ruflet tekstur.

Opgaven i dag var at lave en menneskefigur i tråd og derefter påføre den ostevoks. Med min sædvanlige kunstfetich for fede, volumøse figurer blev det til en lille tyk figur. Maven blev lavet med en aviskugle så der ikke skulle bruges så meget ostevoks. Det kan ses på nedenstående billede øverst til højre. Figuren var rigtig uartig og ville lege og bestemte sig for at ville stå på hovedet. OK, jeg overgav mig efter kort diskussion med figuren og fortrød ikke min eftergivenhed. Jeg er glad for min figur :o).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar